Aansluiten bij de Geschillencommissies voor de advocatuur

U heeft natuurlijk alles goed geregeld. Ook hoe u omgaat met een eventuele klacht?

Sluit u aan

De Geschillencommissie: laagdrempelig en efficiënt

Klachten en geschillen voorkomen, soms lukt dat niet. U kunt zowel u als uw advocatenkantoor registreren bij De Geschillencommissie. Met deze registratie kunt u, uw cliënt of de schuldenaar, naar De Geschillencommissie stappen. Hiermee voorkomt u de gang naar de rechtbank én laat u rechtzoekenden zien dat u staat voor kwaliteit, ook bij een eventuele klacht.
Sluit u daarom vandaag nog aan!

De Geschillencommissie kent voor de advocatuur zowel een commissie voor overeenkomsten met particuliere klanten als zakelijke klanten.

Voldoen aan de WKI

De Wet kwaliteit incassodienstverlening (Wki) is op 1 april 2024 in werking getreden. Deze wet houdt o.a. in dat voor advocaten die buitengerechtelijke incassowerkzaamheden in de zin van de Wki verrichten of aanbieden, aanvullende kwaliteitseisen gelden (artikel 13 Wki), zoals een klachtenregeling hebben en zijn aangesloten bij een geschillenregeling (artikel 13 lid 5 Wki).

Sinds 1 oktober 2024 kunnen schuldenaren met klachten over de kwaliteit van uw incassodienstverlening terecht bij de Geschillencommissie Advocatuur en/of de Geschillencommissie Advocatuur Zakelijk. Door u te registreren bij deze Geschillencommissie(s) voldoet u aan de eis bij een geschillenregeling te zijn aangesloten.

"Ik sluit me nu aan!"

Uzelf of uw kantoor aansluiten. Dat doet u al vanaf € 108,- per jaar.

"Ik wil meer weten"

Lees hier alles over kosten en de meerwaarde van onze organisatie.

Zoek uw advocaat

Advocaten die bij De Geschillencommissie zijn aangesloten, vindt u in ons register met onderstaande kaart van Nederland. Zo vindt een rechtzoekende snel een advocaat die staat voor kwaliteit!


Afbeelding van Iskander Haverkate

Interview met Iskander Haverkate

‘Er wordt gewetensvol en integer naar het geschil gekeken’
Iskander Haverkate over zijn deelname aan de geschillencommissie voor de advocatuur

Nadat hij zes jaar rechter was geweest, koos Iskander Haverkate weer voor de advocatuur. Bij Hemwood werkt hij met name voor grootzakelijke klanten, maar zijn inzet voor de geschillencommissie voor de advocatuur brengt hem ook met andersoortige zaken in contact. De geschillen die hier worden aangebracht lijken op papier soms van minder groot (financieel) belang, maar daarachter gaat evengoed een wereld van hoog opgelopen emoties schuil. Daar hebben de commissieleden oog en oor voor, stelt Haverkate: “Beide partijen kunnen hun verhaal doen en daar wordt op een gewetensvolle en integere manier naar geluisterd. De geschillencommissie biedt advocaten en hun klanten een laagdrempelige toegang tot een gedragen oplossing.” 

Alles over De Geschillencommissie

"Meerwaarde voor de beroepsgroep"

Commissielid Iskander Haverkate vertelt over zijn deelname in de geschillencommissie voor de advocatuur. “Beide partijen kunnen hun verhaal doen en daar wordt op een gewetensvolle en integere manier naar geluisterd. De geschillencommissie biedt advocaten en hun klanten een laagdrempelige toegang tot een gedragen oplossing.”
 
Meer weten >> 

Uw aansluiting in beeld

Laat uw klanten zien dat u bent aangesloten bij De Geschillencommissie, voor uw digitale uitingen én aan de deur.

Vraag uw bewijs van aansluiting aan >>

Bereikte resultaten

Graag nemen we u mee in de verslaglegging van ons afgelopen jaar en leest u interessante artikelen en interviews.
Naar onze jaarverslagen >> 

En hoe werkt dit dan?

Aansluiten bij De Geschillencommissie kan voor uzelf of voor uw gehele kantoor. Die keuze is aan u. Bent u aangesloten bij De Geschillencommissie? Dan kunnen u en uw cliënt gebruikmaken van onze hulp bij het oplossen van mogelijke klachten.

Meer weten >> 

Vragen? Wij helpen u graag en persoonlijk. 

Bel ons op nummer 070-3105371
Maandag t/m vrijdag 9:00 - 16:00 uur
of stuur een E-mail (24/7)