Aansluiten bij de Geschillencommissies voor de advocatuur

U heeft natuurlijk alles goed geregeld. Ook hoe u omgaat met een eventuele klacht?

Sluit u aan

De Geschillencommissie: laagdrempelig en efficiënt

Klachten en geschillen voorkomen, soms lukt dat niet. U kunt zowel uzelf of uw advocatenkantoor registreren bij De Geschillencommissie. Wij behandelen al 25 jaar op zorgvuldige wijze geschillen tussen advocaten en hun cliënten. De Geschillencommissie kent voor de advocatuur zowel een commissie voor overeenkomsten met particuliere klanten als zakelijke klanten.

Een registratie bij ons maakt het bijvoorbeeld mogelijk om uw openstaande declaraties ter incasso voorleggen aan de Geschillencommissie Advocatuur. Hiermee voorkomt u de gang naar de rechtbank én laat u rechtzoekenden zien dat u staat voor kwaliteit, ook bij een eventuele klacht.
Sluit u daarom vandaag nog aan!

Voldoen aan de WKI

De Wet kwaliteit incassodienstverlening (Wki) is op 1 april 2024 in werking getreden. Deze wet houdt o.a. in dat voor advocaten die buitengerechtelijke incassowerkzaamheden in de zin van de Wki verrichten of aanbieden, een klachtenregeling moeten hebben en zijn aangesloten bij een geschillenregeling (artikel 13 lid 5 Wki).

Sinds 1 oktober 2024 kunnen schuldenaren met klachten over de kwaliteit van uw incassodienstverlening terecht bij de Geschillencommissie Advocatuur en/of de Geschillencommissie Advocatuur Zakelijk. Door u te registreren bij deze Geschillencommissie(s) voldoet u aan de eis bij een geschillenregeling te zijn aangesloten.

"Ik sluit me nu aan!"

Uzelf of uw kantoor aansluiten. Dat doet u al vanaf € 111,50 per jaar.

"Ik wil meer weten"

Lees hier alles over kosten en de meerwaarde van de organisatie.

Zoek uw advocaat

Advocaten die bij De Geschillencommissie zijn aangesloten, vindt u in ons register met onderstaande kaart van Nederland. Zo vindt een rechtzoekende snel een advocaat die staat voor kwaliteit!

Interview met Jeroen Peet

Jeroen Peet heeft een zelfstandige advocatenpraktijk, gespecialiseerd in het erf- en familierecht. Nadat hij eerst jarenlang bij een groot kantoor had gewerkt, begon hij in 2021 voor zichzelf. Hij nam zich voor om zijn cliënten altijd de best mogelijke kwaliteit te bieden. Als onderdeel van die ambitie sloot hij zich ook aan bij de Geschillencommissie Advocatuur. Waarom? “Ik zie die aansluiting als een soort keurmerk, waarmee ik duidelijk en transparant laat zien dat ik voor kwaliteit sta. Ja, er kan onverhoopt onenigheid met een cliënt ontstaan, maar dat lossen we dan desnoods fatsoenlijk op via De Geschillencommissie.”

Alles over De Geschillencommissie

Bereikte resultaten

Graag nemen we u mee in de verslaglegging van ons afgelopen jaar.

In ons jaarverslag leest u niet alleen over het aantal behandelde zaken en gedane uitspraken, maar ook vindt u hier interessante artikelen en interviews.

Naar onze jaarverslagen >> 

"Ik hou van duidelijkheid en transparantie"

Jeroen Peet heeft een zelfstandige advocatenpraktijk, gespecialiseerd in het erf- en familierecht. Eén van de manieren waarop hij zijn cliënten de best mogelijke kwaliteit wil bieden, is door zich aan te sluiten bij de Geschillencommissie Advocatuur. En ondanks dat hij nog nooit een formele klacht ontvangen heeft, vindt hij het belangrijk om de aansluiting bij de Geschillencommissie Advocatuur op te nemen in zijn algemene voorwaarden.


Verder lezen >>

Hoe het werkt

Aansluiten bij De Geschillencommissie kan voor uzelf of voor uw gehele kantoor. Die keuze is aan u. Bent u aangesloten bij De Geschillencommissie? Dan kunnen u en uw cliënt gebruikmaken van onze hulp bij het oplossen van mogelijke klachten.

Meer weten >> 

"Meerwaarde voor de beroepsgroep"

Commissielid Iskander Haverkate vertelt over zijn deelname in de geschillencommissie voor de advocatuur. “Beide partijen kunnen hun verhaal doen en daar wordt op een gewetensvolle en integere manier naar geluisterd. De geschillencommissie biedt advocaten en hun klanten een laagdrempelige toegang tot een gedragen oplossing.”
 
Verder lezen >> 

Uw aansluiting in beeld

Laat uw klanten zien dat u bent aangesloten bij De Geschillencommissie, voor uw digitale uitingen én aan de deur.

Vraag uw bewijs van aansluiting aan >>

Afbeelding van Iskander Haverkate

Interview met Iskander Haverkate

Nadat hij zes jaar rechter was geweest, koos Iskander Haverkate weer voor de advocatuur. Bij Hemwood werkt hij met name voor grootzakelijke klanten, maar zijn inzet voor de geschillencommissie voor de advocatuur brengt hem ook met andersoortige zaken in contact. De geschillen die hier worden aangebracht lijken op papier soms van minder groot (financieel) belang, maar daarachter gaat evengoed een wereld van hoog opgelopen emoties schuil. Daar hebben de commissieleden oog en oor voor, stelt Haverkate: “Beide partijen kunnen hun verhaal doen en daar wordt op een gewetensvolle en integere manier naar geluisterd. De geschillencommissie biedt advocaten en hun klanten een laagdrempelige toegang tot een gedragen oplossing.” 

Vragen? Wij helpen u graag en persoonlijk. 

Bel ons op nummer 070-3105371
Maandag t/m vrijdag 9:00 - 16:00 uur
of stuur een E-mail (24/7)