Interview met Jeroen Peet

‘Ik hou van duidelijkheid en transparantie’

Jeroen Peet heeft een zelfstandige advocatenpraktijk, gespecialiseerd in het erf- en familierecht. Nadat hij eerst jarenlang bij een groot kantoor had gewerkt, begon hij in 2021 voor zichzelf. Hij nam zich voor om zijn cliënten altijd de best mogelijke kwaliteit te bieden. Als onderdeel van die ambitie sloot hij zich ook aan bij de Geschillencommissie Advocatuur. Waarom? “Ik zie die aansluiting als een soort keurmerk, waarmee ik duidelijk en transparant laat zien dat ik voor kwaliteit sta. Ja, er kan onverhoopt onenigheid met een cliënt ontstaan, maar dat lossen we dan desnoods fatsoenlijk op via De Geschillencommissie.”

“Het erf- en familierecht is een vakgebied waarbij de emoties hoog kunnen oplopen. De wederpartij mag dan soms niet blij zijn met mijn handelen, van mijn eigen cliënten heb ik nog nooit een formele klacht ontvangen. Toch vind ik het belangrijk om de aansluiting bij de Geschillencommissie Advocatuur op te nemen in mijn algemene voorwaarden. Je spreekt dan met elkaar een duidelijke rechtsingang af, waarmee eventuele geschillen snel, gemakkelijk en goedkoop kunnen worden afgehandeld. Het bespaart je een ingewikkelde dagvaarding en die laagdrempeligheid is een groot voordeel, zowel voor mij als de cliënt.

Het kan bijvoorbeeld van toegevoegde waarde zijn wanneer er een geschil ontstaat over een factuur. Nu schroom ik niet om de telefoon te pakken en het zelf met de cliënt te bespreken, want als de samenwerking hapert, is het belangrijk om dat te benoemen. Maar als de betaling alsnog uitblijft, is het prettig dat je het dossier gemakkelijk kunt voorleggen aan De Geschillencommissie voor een onafhankelijke uitspraak. Voor mij straalt het ook zelfbewustzijn en kwaliteit uit. Ik neem mezelf en mijn werk serieus; ik ben lid van twee specialisatieverenigingen (VEAN en vFAS) en ik volg alle benodigde opleidingen. In diezelfde lijn mag je mijn aansluiting bij De Geschillencommissie zien. Dit is wie ik ben en hoe ik mijn werk doe, en daar mag je als cliënt op vertrouwen.”

Wilt u zich aansluiten?

Als u bent aangesloten bij De Geschillencommissie, betekent dit dat u staat voor kwaliteit. Mocht het onverhoopt gebeuren dat er een klacht ontstaan bij uw cliënt of bij uzelf, dan heeft u ook de klachtafhandeling goed geregeld. Komen u en uw cliënt er niet samen uit, dan kunnen wij u helpen om toch tot een oplossing te komen. Een gang naar de rechter is niet nodig.

U kunt uzelf of uw kantoor bij ons aansluiten. 

Vragen? Wij helpen u graag en persoonlijk. 

Bel ons op nummer 070-3105371
Maandag t/m vrijdag 10:00 - 15:00 uur
of stuur een E-mail (24/7)